Siden åbningen af Den Blå Planet er passagertallet på Kastrup station steget med 63 procent. For at hjælpe de mange nysgerrige akvariegæster med at finde vej, bliver Den Blå Planet nu tilføjet stationsskiltene.
Interessen for Den Blå Planet, Danmarks Akvarium, har været massiv lige siden åbningen af akvariet i marts sidste år. Mere end en million gæster fra ind- og udland har besøgt Den Blå Planet, og de mange gæster har løftet passagertallet på Kastrup station med 63 procent.
For at gøre det nemmere for de mange akvariegæster at finde vej til Den Blå Planet, er det derfor blevet besluttet at tilføje Den Blå Planet under stationsnavnet Kastrup, forklarer Rebekka Nymark, kundedirektør i Metroselskabet.
”Den Blå Planet er kæmpe succes, og da vi kan se, at rigtig mange af passagererne på Kastrup station kommer til eller fra Den Blå Planet, er det oplagt at gøre det mere synligt for passagererne, at Den Blå Planet ligger lige ved Kastrup station. Vi håber, at det kan medvirke til, at vores passagerer nemmere kan finde vej,” siger Rebekka Nymark.
Hos Den Blå Planet er der glæde over et åbningsår, der overgår selv de mest optimistiske forventninger, og samarbejdet med metroen er et led i den fortsatte udvikling og markedsføring af Nordeuropas største akvarium.
”Navnetilføjelsen er en stor ære og samtidig udtryk for de fordele, som det tætte strategiske samarbejde mellem metroen og Den Blå Planet giver vores gæster. 25 procent af gæsterne benytter allerede metroen til og fra akvariet, og vi håber, at den andel vil stige. Derfor tilbyder vi også en kombinationsbillet med entré og metrobillet i ét for at gøre det så let som muligt at vælge kollektiv transport til en god oplevelse på Den Blå Planet,” forklarer kommerciel direktør Mette Broksø Thygesen, Den Blå Planet.
Yderligere information:
Metroselskabet
E: presse@m.dk
M: 72 42 49 01
Den Blå Planet
Christian Juul Yssing
PR- og marketingchef
E: cys@denblaaplanet.dk
M: 24 29 75 45