Britiske D&AD står bag prisuddelingen, der blev uddelt for første gang i 1962, og vi taler den absolutte superliga inden for design. Mellem 20.000-25.000 håbefulde cases fra hele verden bliver årligt sendt af sted – så en pris hos D&AD – udformet som en overdimensioneret blyant – er en af de kreative konkurrencer på internationalt niveau, som er sværest at hive priser med hjem fra.
Derfor er glæden også ekstra stor hos Den Blå Planet. Tyske Atelier Brückner står sammen med Den Blå Planet bag den faste digitale udstilling, som nu altså officielt er hædret for dets kreative og digitale løsninger, bedre navigation og informationsniveau.
”Vi har nu officielt fået bekræftet, at Den Blå Planets faste udstilling er i international klasse. Det er vi meget stolte af, og det er i høj grad Atelier Brückners fortjeneste. 98% af vores gæster er tilfredse eller meget tilfredse med deres besøg – det tyder på, at gæsterne er enige i, at udstillingen i høj grad har forbedret besøgsoplevelsen på akvariet,” siger Dorte Gleie, adm. direktør, Den Blå Planet .
Udover Den Blå Planet vandt de danske brands Lego og Lurpak priser, og to danske bureauer hev også blyanter med hjem til Danmark: UncleGrey og Designit.