Den Blå Planet er genåbnet

Den Blå Planet følger myndighedernes anvisninger i forhold til Coronavirus, så det er trygt både for gæster og ansatte.

Vi informerer løbende her på siden, når vi ved mere. Vi opfordrer i øvrigt vores gæster til at holde sig orienteret om situationen på coronasmitte.dk

FAQ

Hvordan køber jeg billet?
Vi anbefaler, at du køber billet på forhånd i vores webshop

Den Blå Planet har indført timeslots for at undgå kødannelse ved indgangen og for at sikre, at antallet af gæster på akvariet fordeler sig jævnt i løbet af dagen, så her ikke er flere gæster inde ad gangen, end der er sundhedsmæssigt forsvarligt. Timeslots indikerer kun interval for ankomsttidspunkt for dit besøg – du kan naturligvis blive, så længe du har lyst.

Skal jeg bestille et timeslot, hvis jeg har årskort?
Nej. Har du årskort, kan du gå direkte ind, hvis der er under 800 gæster inde.

Skal jeg bestille et timeslot, hvis jeg har kort fra ekstern leverandør fx Pandakort eller CopenhagenCard?
Nej. Hvis du har Pandakort, CopenhagenCard mv., kan du gå ind og få udleveret en billet – så længe der er under 600 gæster inde. På hjemmesiden kan du se hvor mange, der aktuelt er inde i akvariet.

Hvordan sikrer I, at gæsterne ikke kommer til at stå for tæt – både i billetkø og inde på akvariet?
Der er opsat afstandsmarkører overalt, samt markeringer i gulv, hvor max én gruppe må samle sig ad gangen, fx foran et akvarie. Derudover har vi overblik over, hvor mange gæster der er i huset på samme tid, og forbeholder os retten til at afvise gæster, indtil der er plads igen.

Hvad indeholder audio guiden?
Audioguiden er gratis, og du finder den i vores app. Vi har indtalt over 40 af de bedste historier om vores fantastiske dyr – på både dansk og engelsk. Medbring gerne egne høretelefoner, og ellers har vi også gratis afsprittede høretelefoner til udlån.
Download app fra App Store (Apple)
Download app fra Play Store (Google)

Kan jeg købe mad?
Ja, vores Bistro & Cafe TANG har åbent. Bistroen har plads til maksimalt 150 spisende gæster. Derudover er der opsat en række borde og bænke uden for.

Må jeg medbringe egen mad?
Ja, både vores picnic område er åbent og du er også velkommen til at nyde din mad ved borde og bænke uden for med udsigt over Øresund.

Er jeres butik åben?
Ja, butikken er åbent som normalt. Vi opfordrer til at anvende betalingskort og undgå kontanter.

Kan jeg betale med kontanter?
Ja, men vi opfordrer til at undgå kontanter for at minimere smitterisikoen og bruge betalingskort i stedet.

Er jeres rørebassiner åbne?
Alle anlæg, rørebassiner og Det vilde vandhul er åbne som normalt.

Er ind- og udgang samme sted?
Ja. Udgangen er via butikken.

Obs! I denne ekstraordinære tid er det informationen, du finder på denne side, som er gældende.

Vi håber på forståelse, hvis du finder eventuelle informationer på vores hjemmeside, som ikke gælder i forbindelse med genåbningen.

Årskortets slutdato fremrykkes

Hvis du har årskort, bliver det automatisk forlænget med det antal dage Den Blå Planet har holdt lukket under coronakrisen.

Ønsker du i stedet refusion for den tid, dit årskort ikke har kunne anvendes, bedes du kontakte os på info@denblaaplanet.dk. Vi appellerer i så fald om tålmodighed, da det bliver en svær praktisk øvelse.

Støt dyrene på Den Blå Planet, Danmarks Akvarium

Den Blå Planet, Danmarks Akvarium og vores tusindvis af dyr står i en alvorlig situation. Vi har brug for støtte til pasning og pleje, f.eks. til foder og medicin.
Alle bidrag går ubeskåret til dyrene.
Hver en krone tæller – på forhånd tusind tak.

Støt Den Blå Planet, Danmarks Akvarium – fx med MobilePay